چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

حاشیه‌های یک مراسم؛

از خبر تحویل ۲۰۰ خودرو برای تجهیز کتابخانه‌های سیار تا گفتگو با فعال خردسال حوزه کتاب

مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نهاد صبح چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ با حضور مسئولان، کتابداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم که محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی حضور داشت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام سیدابراهیم رییسی رییس جمهور را قرائت کرد، حاشیه ها و حاشیه نگاری های متعددی نیز توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه انجحام شد. در این گزارش گذری بر حاشیه های مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ۱۴۰۲ نهاد داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در حاشیه تجلیل از برگزیدگان مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تالار وحدت نوجوان برگزیده هنگام دریافت جایزه اش خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی پیامی به رییس جمهور رساند. 

همچنین دختر خردسالی که در این مراسم تجلیل شده بود، در گفت و گو با رسانه ها گفت: «زیاد کتاب خوندم، جایزه گرفتم».

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تالار وحدت در گفت و گویی با اشاره به اینکه کتابداران به عنوان سربازان فرهنگی باید با کمترین مشکل روبرو باشند از افتتاح و بهره برداری از کتابخانه‌هایی که ۲۰ سال نیمه‌کاره رها شده بودند گفت و تاکید کرد: در حوزه کتابخانه های عمومی به حدود ۷۰ نوع خدمت جدید رسیده ایم. امروز در بیشتر کتابخوانه‌هایمان برای نابینایان و ناشنوایان و کودکان و مادرانی که همراه بچه‌های کوچک هستند و ... امکاناتی را راه‌اندازی کردیم.

وی همچنین خبر از اهدای ۲۰۰ دستگاه خودرو برای کتابخانه‌های سیار در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داد تاکید کرد: با ۲۰۰ دستگاه خودرویی که برای کتابخانه‌های سیار در نظر گرفته شده، تحول عظیمی در این حوزه رقم خواهد خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار، با تاکید بر اینکه دانش آموزان مهمترین و اصلی‌ترین جامعه هدف ما در حوزه فرهنگ هستند گفت: مهمترین و اصلی‌ترین جامعه هدف ما در حوزه فرهنگ دانش‌آموزان هستند. امسال هفته کتاب را در مدرسه آغاز کردیم، با وجود تقریبا ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور مهمترین و اصلی‌ترین جامعه مخاطب ما دانش‌آموزان و آموزش و پرورش است. همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان امسال ۳ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس توزیع کردند و به دنبال ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در کلاس‌های درس هستیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 7 =